Activiteitenkalender

Zo werkt het

Aanmelden kan via de aanmeldknop onder aan de pagina.

Je kan filteren op categorieën en je direct online aanmelden.  Je ontvangt vervolgens van ons een bevestiging (telefonisch of per e-mail) waarna je aanmelding definitief is. En informatie over het Covid19 protocol.
Telefonisch aanmelden kan op (073) 614 8550.

Naast de dagelijkse activiteiten in ons huis worden er voor en door ons huis allerlei acties georganiseerd waaraan je kunt deelnemen.

sep
25
vr
Mindfulness
sep 25 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.
okt
9
vr
Mindfulness
okt 9 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.
okt
16
vr
Mindfulness
okt 16 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.
okt
30
vr
Mindfulness
okt 30 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.
nov
6
vr
Mindfulness
nov 6 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.
nov
20
vr
Mindfulness
nov 20 @ 10:00 – 12:30
Mindfulness @ Yogaruimte

Wat is Mindfulness?

‘Mindfulness’ betekent aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn. Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie-elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster te leven met is er is: het mooie en ook het moeilijke en pijnlijke. Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, omgaan met pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen.

Wat je leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten. Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt? Mindfulness is een praktische methode. Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling, met aandacht een dagelijkse handeling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen. Tussen de oefeningen door worden ervaringen over het beoefenen uitgewisseld en wordt er theorie aangereikt. Buiten de lessen moet rekening gehouden worden met minimaal een half uur oefentijd per dag.

De training wordt gegeven door Mirjam Gosselink. Gecertificeerd trainer/coach

Praktische informatie

  • Meld je van de te voren aan via info@vickibrownhuis.nl
  • Je aanmelding wordt altijd per mail bevestigd;
  • Houd er rekening mee dat het programma kan uitlopen;
  • Locatie: in het Vicki Brownhuis
  • Maximaal 7 deelnemers ivm corona maatregelen.